lunes, 24 de noviembre de 2014

La meva experiència amb Twitter i Instagram

Si abans de començar el màster m'haguessin demanat com pensava que ens avaluarien o quines activitats creia que ens farien fer, mai hagués dit que les xarxes socials serien un element fonamental. No em podia imaginar que el primer dia de classe ens farien fer un compte de twitter i un d'instagram, i que hauríem de fer tweets i fotos cada setmana.

Mai havia fet servir aquestes xarxes i no imaginava que poguessin tenir algun tipus d'utilitat a l'educació. Això es deu, potser, a la visió que tenia en aquell moment de l'educació, com ja vaig comentar a la meva segona entrada. Però he de dir que, després de familiaritzar-me un poc amb aquestes xarxes, sí que he trobat sentit a emprar tant twitter com instagram a l'ensenyament.

https://flic.kr/p/8Pbmay
Twitter m'ha semblat una eina útil per compartir coneixements amb moltes persones a la vegada. A més, m'ha permès estar en contacte amb diverses associacions i organitzacions de l'àmbit de l'educació que contínuament aporten recursos per les diverses àrees, articles interessants, metodologies innovadores per portar a les classes,...


A més, per ser una xarxa social, twitter facilita la comunicació entre persones d'un mateix grup. En el nostre cas, al màster, sempre que algú ha trobat informació que pogués ser d'interès per algun company, ens l'hem twittejat. De manera que ha servit per col·laborar els uns amb els altres en la nostra adquisició de coneixements i ens ha ajudat a trobar informació interessant per nosaltres sense perdre massa temps revisant tot els tweets.


El fet de tenir la nostra pròpia etiqueta, #edubateMA, ha facilitat també que trobéssim informació del nostre interès més ràpidament, consultant els tweets fets pels nostres companys. A més a més, crec que twitter també ens serà molt útil pel futur, ja que ens permetrà estar en contacte amb professors d'arreu del món amb els que compartir experiències, recursos que els hagin funcionat,...  

https://flic.kr/p/cmdCkG
D'altra banda, no he trobat tan útil l'utilització d'instagram al màster. El fet d'haver de fer fotos per cada entrada del blog no m'ha ajudat molt, potser és perquè no sóc molt creativa i em costava trobar alguna cosa a la que fer-li una foto que representès la informació exposada.

No obstant, aquesta eina sí que l'he trobat molt útil per portar a les aules de secundària. Per exemple, estic fent una unitat didàctica sobre cossos geomètrics i havia pensat una activitat en la que els alumnes havien de fer fotos de políedres i cossos de revolució que poguessin trobar a la realitat, i portar-les a classe per mostrar-les als companys.

Emprant l'instagram, he pensat que si tots els alumnes disposen d'un mòbil i es poden fer un compte, es pot crear una etiqueta i així cada alumne pot compartir les seves fotos amb la resta de companys de la classe. A més, d'aquesta manera, l'activitat es pot allargar durant tota la unitat didàctica i no ha de quedar restringida a un únic moment. D'aquesta manera, augmentarà el nombre de cossos geomètrics que trobaran i no tindran la pressió de fer-ho d'un dia per l'altre. A més, pot fomentar el seu interés per trobar més cossos que els altres i aprendran a ser més observadors i creatius. I, si l'activitat és contínua, poden anar rectificant els seus errors en el cas d'haver-se equivocat a l'hora de fer la foto.


Així doncs, a diferència del que vaig sentir quan ens varen dir que utilitzaríem les xarxes socials, crec que treballar amb aquests recursos ens ha obert noves portes i, en el meu cas, m'ha fet canviar la visió que tenia de l'educació. Potser si no les haguéssim emprat nosaltres mateixos pel màster no hauria pensat en la seva utilitat i no se m'haurien ocorregut nous tipus d'activitats. Per tant, crec que m'han ajudat a tenir una mentalitat més innovadora cap a l'educació. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario